2010-09-16

Courtcheck - Eiksmarka Tennis Klubb,Asker, Norge


Hade nydelsen att få spela lite tennis på en affärsresa den gångna veckan, en affärsbekant i Oslo visade sig spela tennis så jag packade med stickan på turen till vårt grannland. ETK ligger precis utanför Oslo i ett samhälle som heter Asker, dom har en sån där klassisk bubbla med två stycken banor utrustade med någon form av matta. Även utomhus fanns två sådana banor i tillägg till två fina grusbanor med riktigt Dusseldorfgrus.




Det va lite speciellt och gå tillbaka på gruset efter att ha startat upp inomhussäsongen, men banorna va bra och vädret otroligt bra för att vara Oslo. Min opponent visade sig vara bättre än jag trott och det va jämt under hela träningen, vi körde lite elvor men aldrig med serve. Underlaget va i toppklass och måste erkänna att jag spelade alldeles för lite på grus i somras för att ha blivit mätt inför innesäsongen.

Oklart vad det kostade att spela då vi bara kom dit och lirade i 75 minuter och sen åkte därifrån (vi krattade dock banan efter...). I tillägg till banorna fanns det ett litet klubbhus, omklädningsrum, världens minsta gym samt ett litet cafe som va stängt. Eftersom jag fick grymma skakningar efter 20 minuter hade det varit bra om det fanns något att mumsa på...


Kan rekommendera ETKs grusbanor, fick aldrig chansen att prova mattan, den var okuperade av kids och deras tennis-morsor. Nästa gång det bär av till Oslo skall vi prova Stabaekks anläggning som är spritt ny och har tydligen samma underlag som US Open kör, så någon form av dyr och fin Plexipave. Ser fram emot det.

1 kommentar:

Andreas sa...

Jag gillar alpstugan i bakgrunden. Heja Norge!