2010-09-23

Courtcheck : Stonepoint Country Club, Aurora, Colorado



Courtside hade förmånen att få spendera en dag på SCC i Aurora under Augusti, en klubb som ligger vackert benägen på toppen av en kulle ovanför Aurora Resorvoir sydväst om Denver i Colorado. Klubben är privat och det är endast tillträde för dom som bor i området, skall dock nämnas att det inte är ett gated community. Annars är det suburbian heaven i alla andra aspekter.

Klubben två hardcourt banor i klassisk Amerikansk still, blå spelfält och grön ram, något som jag personligen tycker är underbart vackert och som jag själv skulle välja om jag fick lägga egen bana.

Min gamle partner-in-crime Tobey Johnson bor in området och blev således min sparringpartners, Tobey spelade på College, men var enligt egen utsago aldrig någon stjärna. Något som undertecknad kan intyga, dock drog han fram en Eustusa rack som imponerade grymt på mig. Tydligen den första wide-body modellen som kom, något som oraklet bekräftade när jag konsulterade hans överhöghet.



Efter 45 minuter tennis andades min motståndare väldigt tungt och pratade om att vi behövde göra något åt ölen som låg på is i en cooler i bilen. Den närliggande poolen blev ett perfekt komplement till tennisen. Vi provade till och med vattenrutschkanan och den vattensprutande champinjonen efter att cooler va tom.



Den mest imponerande detaljen med banorna va dock det vinklade nätet som omgav banorna, den fick liksom bollar som slogs brett att studsa in mot mitten. Slapp man gå så långt, typiskt amerikanskt men uppskattat :-)

Så om ni någonsinn är i Denvertrakten och behöver någon att arrangera en timme så står Tobey till förfogande, +16175716255.

Kartlänk.

2 kommentarer:

Andreas sa...

Sweet! Jag vill också bygga en bana.

RaffeGonzalez sa...

Jag med!

Snygga banor, men jag tror mer på att blåa banor och cremebeige runt om kommer att bli den nya trendfärgsättningen på 2010-talet.