2009-12-22

Ryktena om min pensionering är överdrivna




Återkomsten till Aviation Club i Dubai blev en kampanj i glädjens tecken, ville bara ut och röra på mig innan flyget, slå lite, göra av med lite energi. Hade inga förhoppningar eftersom det gått mindre bra senaste veckorna. Rajesh ställde gärna upp på lite sparring. Klev in på bana 7 helt utan press och bara lirade, kan nog säga att jag transade lite och den lille indiern fick springa för glatta livet. Hardcourten är snabb med har samtidigt en hög studs så det tar bra med spin och kick uppskattar verkligen den här typen av underlag måste jag säga. Efterhand verkade det som om Muttalas visa instruktioner helt plötsligt hade fastnat och det var bara att smacka på. Vi avslutade passet med 3 tiebreak och plockade hem alla tre, i det första förlorade Rajesh med flit sen sa jag åt han att lägga av och spela med lite stolthet. Plockade ner han ändå, missade inte mycket, serveade bra men framförallt grym längd på grundslagen. 7-5, 7-2, 9-7 blev siffrorna. Gallanta tennistider. Måste kolla om jag kan lämna tillbaka crocket-setet och kebabtalriken och få tillbaka mina grejer, kanske inte dags att lägga av ännu.
'
Aviation Club ligger precis bredvid Century Village med sina restauranger så en Sushi före träningen och persiska grillade läckerheter till middag rundade av kvällen helt ok. Nu bara en flygresa på 6 timmar i ett charterplan innan moder Svea åter ler emot mig.

Det är en imponerande och fin tennisanläggningen, skulle jag bo i Dubai, gud förbude, inshallah, så skulle jag garanterat vara en stadig besökare. Kanske skulle man ha chansen och få se Roger träna lite, han har ju ett skrythus ute på Palm Island tydligen.

Rajesh visade sig ha dolda erfarenheter, han strängar nämligen racketar på både ATP och WTA turneringarna som går i Dubai, förra året strängade han och hans två kollegor 527 rack under tävlingarna. Pressade han på lite detaljer om spelarna och tydligen är Tommy Haas jävligt trevlig, inte så stor stjärna heller vilket gör att han personligen kommer ner och lämnar och hämtar sina rack. Roger eller Nadal gjorde inte det. Systrarna Williams var dom jobbigaste att stränga till eftersom båda strängar upp 10 rack per tävlingsdag, bara natural gut naturligtvis och 64-65 pounds. Väldigt lätt att dra av dom strängarna om du gör ett misstag tydligen och svåra att jobba med. Kommer ihåg utskällningen vi fick av Peter när vi kom med natural gut strängar och skulle stränga om på hallen. Fedex strängar också upp 10 rack till tävligen, i två olika hårdheter, antar att han plockar beroende förutsättningar. Han strängar tydligen Big Banger på mains och Natural Gut på crosses. Kanske något att prova :-)

Inga kommentarer: