2010-01-11

Courtside startar i gruppspelet


Inom kort är Courtside representerat i gruppspelet. Undertecknad har blivit placerad i grupp 6B tillsammans med J. Nidwalana, T. Kjellström och B. Weigel. Om desa spelare vet jag inget men det känns som det kan bli tufft oavsett allt.

Första matcherna skulle gått i söndags men min egen mot Weigel blev direkt flyttad framåt. Hur det gick i den andra mellan Nidwalana och Kjellström vet man ännu inte då STK ännu inte uppdaterat sidan.

Inom kort kommer även Courtsides Peter Gustavsson kliva in i gruppspelet. När det händer vet vi inte men det lär bli minst lika spännande att följa som det är nervöst att delta. 2x25 min är en lurig spelform som passar långt ifrån alla. Jag misstänker att det går väldigt lätt att tanka i en match som normalt hade haft en annan utgång där tiden inte hade varit en faktor. Det är samma regler för alla dock och hur det går får vi se kommande söndag då jag själv tar mig an Nidwalana i vad som blir min första omgång.

3 kommentarer:

Raffe Gonzalez sa...

Det där fixar du lätt...du har nog potential att spela minst i grupp 5. Peter däremot får det sannolikt tuffare på dessa nivåer... :-)

Unknown sa...

Ja fy fan. Då blev man än mer nervös :) Vilket drama, hur slutar det här!?

Raffe Gonzalez sa...

Viktigaste av allt: Strunta i klockan. Att t ex försöka serva snabbare (hårdare är ok:-)) eller spela på chans för att spara tid går brukar sällan löna sig...Jag tror det kommer att gå kanon!