2010-02-14

Pannbiffen i grupp 5B

Avslutande matcher i grupp 5B spelades idag den 14 februari. För att förstå vad som hände måste vi dock backa bandet. Den här historien tar sin börja i Birkastan där jag har firat min födelsedag. Jag heter Andreas och min historia handlar om tennis.

Normalt sett skulle ett födelsedagsfirande innebära en bakfylla av episka mått (Star Wars) men istället har det inneburit orimliga mängder mat. Onyttig mat för det mesta. Under två dagars tid.

När jag klev ut på banan idag och började bolla in kändes det ok trots allt men ju längre matchen gick fick jag svårare och svårare att fokusera. Racket kändes som en kycklingklubba, bollen som en seranoinlindad mozzarellaboll. Antagligen hade jag slagit bättre med den kombinationen än vad jag gjorde med tennisrack och tennisboll.

Min hand ville inte kännas vid mitt grepp. Jag bytte rack. Jag bytte igen. Jag rapade ost och stod konstant på fel fot. Jag tittade på. Sprang åt fel håll. Såg mig springa åt fel håll. Hjälplös. Vid ett tillfälle övervägde jag att serva underhand. På något mirakulöst vis lyckades jag ta hem första perioden med 5-0. I andra perioden höll jag serve. Sedan gick Larsson, som jag nu mötte, upp till 1-1. I mitt andra servegame tappade jag raskt till 0-40 innan jag började slå slaget(!). Lyckades kamma hem och sedan bytte vi game till 3-2 där jag lyckades bryta för att gå upp till 4-2. Där ringde klockan och ingen var gladare än jag. Med en begynnande streckning i både ljumske och baksida lår linkade jag av planen. Väldigt glad över att ha tagit full pott. Så här ser slutresultatet ut i gruppen.

Agdestein aka Anderstein- 12p
Rustman - 6p
Bolinder - 4p
Larsson - 2p


Ses i fyran!
/Pannbiffen

För övrigt: Robin tog hem Rotterdam idag. Brottade ner Davy i semi och fick ett halvt w.o i finalen. Enkla segrar är också segrar.

För övrigt 2: I veckan bör alla comitta på DC-biljetter. Kom igen nu.

8 kommentarer:

PG sa...

Shit jag hör introt... Kristoffer Hansson och Anton Berg skulle vara stolta!

Grattis till avancemanget, jag hade nästan Samer på repet igår. Ledde alla mina egna serve game med 40-0 sen händer det grejer. Torskade med 6-4 till slut, spelar 1,5 år gammal tennis.

Unknown sa...

ja herregud. det var en konstig match. jag ville men kunde inte göra någonting. märkligt.

nästa gång tar du samer. jag är på väg uppåt så jag kan ta honom "officiellt" snart..

PG sa...

Kul och spela med Samer. Jag måste bara kunna spela min tennis och inte jaga upp mig så jävligt. Jag ser fram emot dagen där ni står på varsin sida om nätet, då kommer Courtside att vara på plats.

Anonym sa...

HUR.... HUUUUUR!!!! dålig får man bli om man förlorar när man har 40-0 i ALLA SINA SERVEGAME????????
Merde va dåligt..

För övrigt trodde jag att alla fick sponsorbiljetter till DC????

Märkligt.

Gluwajn.

För övrigt 2:

Allez tennisnörden, kolla in ett youtubeklipp, ca 8 min långt, sök på: tennislookalikes

Oraklet

PG sa...

Vilken VIP stekare du är.

RaffeGonzalez sa...

Grattis till 4:an!
The sky is the limit!

RaffeGonzalez sa...

Måste bara inflika...

"Jag heter Andreas och min historia handlar om tennis".

Jag kan inte släppa det här introt - jag tycker det är så sjukt bra!! Har småfnittrat åt det (framför datorn och på tennisplanen) ända sen du släppte detta inlägg. Bra jobbat!

Unknown sa...

Ha ha, ja det är en spoof på p3-dokumentär. Ingen kan leverera de raderna med samma pondus som Kristoffer Hansson och Fredrik Jonsson. Ja, det skulle vara Anton Berg då.