2010-06-14

Gruppspelet

Gruppspelet har avverkat sin sista match för den här säsongen och samtidigt som vi nu på allvar kliver ut på gruset gör vi det med blandade känslor. Grupp 2 var ett getingbo ända fram till de sista singlarna. Alla hade något att spela om men tyvärr var det Courtside teamet som drog det korta strået. Slutresultatet blev:

Andersson - 11p
Norrman - 6p
Agdestein - 5p
Gustavsson - 2p

Norrman blir kvar när Andersson kliver upp. Agdestein/Gustavsson ner i trean. Nåväl.

Det börjar dra ihop sig till årets upplaga av Storholmen Island Invitational. Efter förra årets mygginvation och därmed inställda turnering är många extra sugna på revanschera sig efter D. Madås kross 2008. En del nya namn dyker upp i förhandssnacket. Vi har bland andra Samer Kasskawo och Jan Madås som är med och slåss om bucklan. Fullt startfält, info om och annat gött kommer inom kort. Datumet som ska skrivas in i kalendern är den 24 juli.


Innan dess ser vi fram emot Wimbledon. Jag tror Söderling når kvarten. Vad tror ni?

5 kommentarer:

Birsel sa...

Jag tror jag vinner finalen :-))

RaffeGonzalez sa...

Jag skriver in den 24 juli. Men vart kan man följa resultaten någonstans? Tentour?

I övrigt: Måste säga att jag är väldigt besviken på Courtside teamet. 7 poäng på fem spelade matcher, varav en match mot varandra, dvs 4 garanterade poäng! Dvs egentligen 3 poäng på fyra spelade matcher. Vad håller ni på med??? Jag tycker det är underkänt. :-)

Andreas sa...

Jag vet. Jag är besviken. Jag kan väl åtminstone få slappna av lite eftersom jag tog de resterande 3 poängen :)

Nu är det Storholmen som gäller. Resultat kommer här på Courtside.

Spana gärna in den nya Court check som dykt upp i mittenspalten på huvudsidan. För den resande tennisspelaren!

PG sa...

Min mentala och fysiska kollaps är nu total. Lägger all min tro till Coach Muttala att han kan bygga upp mig igen till Sundbybergsspelen.

RaffeGonzalez sa...

PG! Sundbybergsspelen är ju på grus och där är du Kung!