2009-06-06

Det är bara att ge han det.


Först nu på lördagen som jag hämtat mig efter semi-finalen, kunde inte sitta still, vid 1-4 var jag säker på att det va över. Sen kom den där magiska backhand returen och det va nytt liv i mannen! Helt sjukt bra. Så otroligt stort att komma tillbaka efter att ha haft 2-0 och ett bra läge att stänga ner det hela i raka set. Robin har helt enkelt tagit steget upp en nivå, det är underbart och få se det live i TV rutan. Vad Norman nu har gjort spelar ingen roll men det fungerar, äntligen kan man se en chans att det blir en svensk i top-10 igen.

Oavsett hur det går i finalen imorgon så är detta så sjukt stort att om han inte får bragdguldet så skall jag ringa upp någon och skälla något så oerhört. Det är bara att ge han bragdguldet, av med hattarna nu. Även om Robin inte står som slutsegrare imorgon i Paris så skall han ha det. Hands down.

Final Franska Öppna 2009, Roger Federer mot Robin Söderling. Kluven lojalitet här, vill med hela min kropp av Roger skall plocka franska och göra sin samling komplett och tangera Sampras. Bäste spelaren genom tidern, hands down. Man kan iofs debattera om att ta alla grand slams eller ha flest grand slams slår högre än att ha tagit sig till semi-final i 20 (!) raka grand slams. Där kan vi snacka kontinuitet och kvalitet över tid som är oöverträffad. Hands down igen. Tillbaka till lojaliteten. Roger möter ju en svensk, man måste väl hålla på en landsman, speciellt när vi väntat så hårt och så länge på att det skall hända något stort positivt i svensk tennis. Blir jobbigt, oavsett hur det blir kommer jag bli nöjd. Hoppas det blir bra tennis bara. Federer måste spela bättre än han gjorde mot Del Potro om han skall ta en Robin som håller den nivå han haft hittils. Hoppas på en 5 setare, nagelbitare....


Inga kommentarer: