2009-10-19

Davydenko allt hetare med titel i Shanghai


Ryssen lägger ännu en höst-titel på högen, han verkar va en av dom på touren som håller sig fräsch nu på höstkanten, han var ju iofs skadad tidigare på säsongen. Vad gäller skador så räknade jag till 6-7st spelare som kastar in handuken under turneringen, Roddick (knä), Monfils (rygg), Wawrinka, Lopez, Ljubicic (lår), Del-Potro (handled) har säkert glömt någon. Federer och Murray är ju skadade sedan tidgiare och vilar. Verkar som klagomålen på den långa säsongen är befogad.

Hursomhelst så var den lille ryssen sjukt het i finalen, Nadal slog och slog och ryssen sprang upp allt som Nadal slog. Nikolai fick dessuomt till imponerande 33 vinnare och vinsten med 2-1 måste räknas som ett riktigt styrkebesked och jag måste hålla med mig gode vän Andreas Agdestein och säga att Davydenko blir farlig i år. Tror han definitivs kommer vara med i London efter starka insatser i både Moskva och framförallt Paris Bercy. Personligen är jag mycket nöjd med att Davydenko plockar ner Nadal även om jag hellre sett Robin i finalen, tycker han är värd en finalchans till i år.

Inga kommentarer: