2010-01-17

Gruppspel 6b, omgång två


Efter inställd match mot Weile i omgång ett var det idag dags för mötet med Nidwalana. Precis som i hans första match mot Kjellström dök han inte upp och wo nummer två i grupp 6b var ett faktum. Taskig inställning minst sagt. Hur det än går mellan Nidwalana och Weile, om han nu dyker upp, lär det bli respass till grupp sju.

Ställningen så här långt:

Agdestein - 4p
Kjellström - 4p
Weile - 0p
Nidwalana - 0p

Var rätt sugen på att lira idag men fick nöja mig med att slå en halvtimme med en kille från grupp sju samt ett varv i bastun. Igår lördag var det för övrigt start på tennispoolen. Peter, George och Micke kollar in tennisutbudet i Denver så det var inte fullsatt där heller. Gott om plats alltså. Gott om utrymme var det även i poolen efter där samtliga elever saknades... Man vill ju inte låta värdefull tennistid gå still spillo så jag klev in och sparrade lite med deras övergivna tränare, Alexander, som hade ett ganska märkligt rack (se bild). Efter att han hade gått till shopen och bytt bort det körde vi en match som när timmen var över stod 6-3, 0-3 till undertecknad. Ja herre jävlar. Mera tennis.

8 kommentarer:

RaffeGonzalez sa...

Tjenare !
Alexander (opera-alex) nämnde i förbigående denna träningstimme med dig när jag var förbi hallen i Lördags eftermiddag. Han sa att det var riktigt tufft spel.
I övrigt; Opera-Alex är en tränare jag gillar. Hans tes är att juniorerna skall helst vara sjöblöta av svett efter genomfört pass och han tvekar heller inte att dra stenhårda förstaservar på de stackars små liven så de vet vad de har att vänta sig...
(Även min son, Oscar, tycker han är bra.) :-)

Raffegonzalez sa...

Förresten, helt värdelöst med dom där "no-show" i gruppspelet.

PG sa...

Härliga tider andreas!
Skall bara skaka av mig den här förkylningen så skall vi spela lite, rätt sugen kan man säga. Även dags för dig att kliva in på en tävlingslicens så vi kan ta klivet ut i stora världen. Den utanför sumpan. Jag är numera 94748 Gustafsson, känns som lumpen.

RaffeGonzalez sa...

Skyndar ni er så hinner ni faktiskt anmäla er till Veteran SM som går i Kungliga i år (anmälningstiden går ut 25 januari)...Tror turneringen går samtidigt som Daviscupmatchen mot Argentina. Undrar vilka som får spela på Centre-courten?!?

PG sa...

känns väldigt aggressivt med SM, hade mer tänkt mig en bortglömd turnering i typ enskede elelr nåt...

Unknown sa...

Men det är ju tungt med ett SM. Jag har aldrig lirat ett SM i någon sport. Nästa år är vi med. Lätt!

PG sa...

andreas du kvalifiserar väl inte in som veteran ännu va?

/27396, Peter Gustafsson

Unknown sa...

Skandal. Hade falsklegg när jag var minderårig, kan väl ha ett nu med?