2010-01-22

AO tankar hittils


Sjukt besviken på Robin. Kan det va så att $-tecknen tog ut sin rätt som Gunnarsson hävdade? Nog om det.
Älskar att se Bagdhatis, hans matcher är alltid sköna, vilken attityd på den människan. Tvärtemot träbocken Del Potro, har börjar irritera mig på honom rejält. Ser dryg ut, jiddrar mycket med dommarna om challenges och tar tid på sig. Han är en grym spelare men gillar inte hans demeanor som dom säger over there. Sen att någon inte kan tala om för karln att han INTE skall ha sleavless och skäggstubb som passar bättre på New Foundland bland krabbfiskarna. HALLÅ!! Att han sedan vinner i 5 mot Blake som är otroligt sympatisk och spelar en tennis som är publikfriande och skönt all out gör ont i mitt tennishjärta. All heder till Blake jag tycker han skulle vinna den matchen, men som sagt Del Potro visar varför han är top5.

Fedex ser sjukt stark ut, matchen mot Hanescu va spel mot ett mål och en enarmad målvakt. Stackarn fick inte många poäng även i sin egen serve. Roger blir livsfarlig.

Den andra matchen som fastnat i hjärnan är slaget mellan Gasquet och Youznhy, vilken sjuk match, fem set, fem timmar typ. Ryssen visar seriösa krampkänningar i mitten på 5e och Gasquet bryter och man tror att det hela är klart bara för att se ryssen bryta tillbaka direkt blankt. Då såg det helt plöltsligt ut som Gasquet led av värre kramp och ryssen vinner till slut. Men vilken oerhört välspelad match ända till slutet, skulle säga att det här är säsongens bästa match hittils.

Jag tror Murray, Davydenko eller Federer tar det här. Davydenko smyger fram i lottningen föresten, som vanligt, utan större press. Men han äger varje match totalt, släpper inte många game.

Forstätt njut att Australian nu.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror inte Davydenko tar hem det här. Över 3 set är han stark men vi kan nästan utgå från att en final i AO går i fler set en så. Tar han sig dit får han problem med det. Fedex, absolut men han ska fortfarande bevisa sig mot någon som är lite tightare än Hanescu. Fakrum ät att jag tror att Del P kan traggla sig fram till en vinst. Nadal är stekt. Han tar Karlovic men sen tror jag det är stopp. Jag hoppas på K-fed eller Murray. Det hade varit en rolig final.

RaffeGonzalez sa...

Del P är ute nu. Davydenko möter Federer i kvarten. Spännande.
Det är ju grymma kvartar med Roddick mot Cilic (här tror jag på Cilic). Förresten otroligt hur Roddick lyckades vinna mot min namne och kusin Gonzalez. Som Gonzalez slog sina winners både från fh och bh i 3:De och 4:de set...men tyvärr håller det inte i längden. Tycker att Roddick spelar najs och har börjat mixa upp sitt spel en del,, men har inte hans fh blivit lite sämre? Har nästan inte sett Murray i årets turnering, men har han verkligen någon chans mot pånyttfödde Rafael Nadal. Märkte ni förresten att Djoko spelade i Serio Tacchini kläder...Nytt år Nytt kontrakt? Tycker han är mer Adidas-serb än Sergio-serb, eller?

PG sa...

Jo, jag är säker på en Murray-vinst över Rafa, Murray har spelat enorm tennis. Tror på Murray i 4a.

Roddick spelar med för mycket spin tycker jag , hans forehand är säker men inte lika bra tryck som jag tycker Verdasco och Gonzo har.

Visst när Murray kom över till Adidas så fick Djoko kliva åt sidan.