2010-01-31

Omgång 1 grupp 5B


En ny omgång sätter fart i gruppspelet. För undertecknad innebär det grupp 5B efter full poängpott i grupp 6B. Dagens matcher spelades mellan Bolinder - Agdestein och Larsson - Rustman. Jag har inte fullständig info om Larsson/Rustman-matchen men jag tror att Rustman tog första perioden och sedan kryssade dom i den andra vilket ger 3-1 till Rustman. Växlade några ord med Larsson som berättar att Rustman började falla från grupp 3 och har alltså hamnat i femman nu. Spännande. Möter honom i nästa runda.

Min första match gick bra får man säga. Första perioden gick till mig med 8-0. I den andra missade Bolinder något mindre men resultatet var tydligt även här. 5-1 till mig. Efter att ha stressat ur under några game i mitt sista möte i grupp 6 tog jag det här lite lugnare. Jagade inte iväg några winners down the line utan väntade på tillfälle. Fungerade bra även om serven var svag idag. Mitt förlorade game idag var ett brutet sådant. Faktum är att alla game jag förlorat så här långt i gruppspelet har jag blivit bruten. Ingen bra servestatistik direkt...

Resultat efter omgång ett ser då ut som följer:

Larsson - 1p
Rustman - 3p
Bolinder - 0p
Agdestein - 4p

Härliga tennistider!

6 kommentarer:

RaffeGonzalez sa...

Grattis !
Att man pratar i termer om "perioder" när det gäller STKs gruppspel säger det mesta :-)
Kan någon ta upp med Styrelsen att man bör köra typ korta set till 4 eller liknande...finns massa bra exempel på andra gruppspel som gör så och det blir mer likt en riktig tennismatch. /my two cents

Unknown sa...

Korta set till fyra vore fint. Då behöver man inte stressa över tiden efter som man sannolikt kommer hinna spela klart setet. Motionerar du det Raffe så lägger jag min röst bakom det vid nästa årsmöte!

RaffeGonzalez sa...

Jag vågar inte. Tror man har haft det här spelsystemet sen klubben grundades eller klockor uppfanns - vilket som nu kommer först. :-)
Kolla t ex SSTK.se och deras gruppspelsregler för mer inspiration...

PG sa...

Tror någon måste dö innan det där systemet ändras...

SSTKs system var ju definitivt attraktivare.

PG sa...

Såg att du varit och spelat KM 09 i dubbel på SSTK Raffe, vann ni?

Unknown sa...

Lite mer komplicerat men helt klart bättre.