2010-02-21

Snabbaste gruppen

Klev in i gruppspelet ikväll. Klev ur 2 timmar senare. Min första match var mot Hurtig. Var väl inga konstigheter där egentligen och jag tog första perioden med 6-2. Tappar sedan fokus och släpper upp till 3-3 i andra innan klockan ringer (precis innan jag ska serva hem det sjunde gamet till 4-3...). Min första tappade poäng var ett faktum.

Innan matchen var färdigspelad kom dock Cosmo ner på banan och lät meddela att han forfeita kommande match mot både mig och Hurtig. Fyra extra poäng utöver vinsten ger 7 poäng totalt i det här läget.

När jag sedan skakat hand med Hurtig kliver Shapiro ner på courten efter att ha fått en W.O. även han mot Cosmo. Visar sig då att han inte kan spela den söndag vi har schemalagts och som det föll ut fanns det en bana ledig. Vi klev in på den och jag tog en ganska klar seger med 5-2, 6-3. Fyra nya poäng.

Detta innebär att jag är färdig segrare i gruppen på 11 poäng. Allt inom två timmar. Oavsett resultat mellan Shapiro och Hurtig kommer ingen förbi. Så kan det gå.

P. Shapiro - 4p
T. Cosmo - 0p
A. Hurtig - 5p
A. Agdestein - 11p

Ses i trean!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat!!!!
Tränaren

Andreas sa...

Tackar! Allt tack vare tränaren :)

PG sa...

snabba ryck! mycket bra jobbat.

Andreas sa...

Rätt tacksamt att spela två matcher på raken då man är som bäst efter en uppvärmningstimme. Så här borde alla grupper spelas :)

RaffeGonzalez sa...

Av med hatten för dig och Stort grattis!

Unknown sa...

Vi hoppas att hatten kan stanna av ända upp i ettan!

RaffeGonzalez sa...

Kommer du upp i ettan så skall jag...äta upp min hatt :-)

PG sa...

Oj! en utmaning. Det här måste vi följa upp.