2010-04-11

Herrarnas dubbel

Så kom vi fram till dubbeln i årets upplaga av KM. Gustavsson/Agdestein stod mot Wedin/Wedin, far och son. I hopp om att knipa åtminstone ett set var Gustavsson/Agdestein nere i god tid för att värma upp och snacka taktik. Visade sig var i tidigaste laget då team Wedin kom ca 45 min sent.

Väl igång hade den goda träffen kommit och gått men ge & ta, det hade nog inte ändrat utgången nämnvärt. 6-1, 6-2 och det hela var över på mindre än en timme.

Måste säga att jag gillade dubbelspel. Med lite träning kan vi bli ett bra team! Får kliva in på lite träning och sedan ge sig ut och tävla. Nästa år kan inte bli sämre resultatmässigt i alla fall.

Sammanfattningsvis tror jag ingen av oss ångrar att de klev in i en högre klass i singelspelet. Nu finns det mål att jobba mot och man vet hur mycket mer som måste presteras för att resultaten ska gå ens egen väg. Nu ser vi fram emot grupp 2 i gruppspelet och för Gustavssons del hoppas vi på att han får kliva in oavsett grupp och knipa en plats i hetluften.

Uppåt framåt!

3 kommentarer:

RaffeGonzalez sa...

Bra kämpat grabbar! Har inte sett Wedin/Wedin spela förut, men dom måste vara bra.

Dubbel är skoj. Jag och Hasse Nyström ställer gärna upp som sparring om ni vill träna.
/R

Birsel sa...

Kom igen Raffe!!Jag och Patrik väntar på ER kl.12.00 på lördag :-))

Andreas sa...

Klart vi ska lira dubbel Raffe! Jag är sugen och säkert Peter med.