2011-04-18

Snabb respass ur KM för Courtside


Året KM inne, som drog igång på allvar under lördagen, blev en kort historia för Team Courtside med idel förluster i första omgången. Undertecknad Gustafsson var först ut i HS A mot Ingmar Salman strax efter lunch och det blev en lång match som i vart fall jag inte kommer glömma i första taget. Matchen inleddes med ett game som tog dryga tjugo minuter av spela klart och som resulterade i ett tidigt break för Gustafsson. Det andra gamet var circa 10 minuter innan jag lyckades hålla min egen serve för 2-0. Första set blev sedan för min del det mest välspelade jag gjort under karriären och med ett sådant gallant motstånd som Salman tyckte jag själv att det fin, vacker och bra tennis. Första set sluta 6-4 tilll mig efter en dryg timme. Tappade lite längd i andra och kanske blev lite för säker på saken, och Salman spillde ingen tid och straffade mig med ett hårt tryck som jag aldrig kom undan och setet försvann med 6-1.

Väl i super-tiebreaket snurrade det iväg lite fort, jag kastade in tre dubbel-fel och en gummiarm, så Ingmar vann rättvisst måste jag säga. Avundsjuk på hans rutin och fina touch. I stort är jag sjukt nöjd med matchen och det var den roligaste jag spelat i karrären.
Courtside's Andreas Agdestein-Vatna klev på bana 2 runt halv-tre och ställdes mot Anders Bergwall. Andreas föll i två raka, 2 och 3 vill jag minnas, såg ut som Andreas inte riktigt fick ut så mycket på sina slag men det torde komma ett inlägg från Andreas själv.

Dagen kröntes med en dubbel där Jag spelade tillsammans med George Konstantinidis, där ställdes vi mot Birsel och Catharina Backer. Även här blev det en lång drabbning som gick till match tiebreak, första set var en svängig historia där Gustafsson/Konstantinidis tog tidigt break och verkade ha momentum men där Kuscu/Backer vände på steken och vann setet med 6-4. I andra set så det länge ut som det skulle bli två raka när Gustafsson/Konstantinidis spelade upp sig och vann tre raka game vid 4-5. George var en vägg vid nätet under matchen och smackade ner åtskilliga volleys, detta kompenserad upp hans lite, för dagen, svajiga serve. I super tiebreaket rann det iväg lite för mycket och som mest ledde Kuscu/Backer med 7-2 innan vi kom igång, vi räddade tror jag fem matchbollar. Vid ställningen 8-9 och momentumet klart i vår favör med alla räddade matchbollar skulle vi "bara" lägga undan ett höstlöv som kom fladdrande framme vid nät... tyvärr lade vi den ut och resultatet blev 8-10. Hade vi vunnit den poängen och räddat ännu en matchboll så vette katten om vi inte hade momentumet på vår sida för en seger. Det var hursomhelst en väldigt rolig match, med en hel del fint spel och publikens kommentarer tydde på att den var kul och se på också.

Summeringen för Courtside blir således en liten besvikelse då ingen av oss kunde ta sig förbi första omgången, men samtidigt spelades det roliga, långa matcher med bra tennis så vi tar med oss en varm fin känsla inför utesäsongen.

I övrigt spelades ett antal andra matcher under lördagen, nedan finns ett kort videkoklipp från några av matcherna där bla, Ronny Andersson, Christos, Oscar Gonzales, Lindén och Kjell Ivars kan kort ses. Personligen tycker jag alltid att det är kul och se Christos spela med sina rena fina slag, nu är han även ett antal kilo lättare, tror han blir farlig. Annars håller jag på Salman..desto längre han går desto nöjdare kommer jag bli med min instats ;-)




Inga kommentarer: