2009-06-19

Courtcheck: Sala TK

Bara 4 mil från Tärnsjö hittar vi Sala och 4 välhållna men regntunga grusbanor. Klubben är aktiv men med en mindre mängd juniorer än i fornstora dar. Det är midsommarafton och regna, naturligtvis är det ingen som spelar, dock hittar jag en alkis på klubbens altan. Han sitter och klappar i sig några bira och bara hänger lite allmänt. Ett flisat rack kvar på bana 2 nedanför domarstolen, frustration även i småstäderna. Vid första tillfälle skall dessa banor provspelas.

1 kommentar:

Clas Falk sa...

På de här tennisbanorna hade jag motvilligt mitt första sommarjobb. Det var far min som fixade det åt mig då han tyckte att det var dags för mig att tjäna egna pengar - blott 14 år gammal! Vad många inte vet är att en klubbmedlem vid namn Sten Westerlund var den man som uppfann linjeborsten av den här modellen
http://www.scansis.com/images/archive/linjeborste.jpg

Borde ge den här klubben en plats i historieböckerna. Nu var det ett par år sen jag svingade ett rack här, men det borde vara läge snart igen. Fina banor, vad jag kommer ihåg.