2009-10-20

SO funderingar


Så har ATP cirkusen kommit till Stockholm. Hade hoppats på ett till stort namn utöver Robin men vi får hoppas på desto fler svenska framgångar. Vinciguerra går upp idag mot Olivier Rochus runt halv sju. Ser fram emot den matchen, den lille belgaren borde Vinciguerra kunna brotta ner.

Pim-Pim gick vidare igår,klappade in 21 ess och spelade enligt rapport rätt stabilt från bakplan, får se om han håller lite tuffare motstånd i nästa omgång. Trodde och hoppades att Robin skulle spela idag eftersom det troligen är enda dagen jag kan gå och titta men han får tydligen spela i de sista 1a omgångsmatcherna på onsdagen.

vi kan också notera att två spelare komemr till Stockholm för att jnuta av den lokala kvinnliga talangen, förvånar mig dock att tennisspelare på den här nivån inte kan få med sig tjejer hem från krogen. Utan att behöva betala för det. Skulle gissa att det är ett dubelpar från något latinskt land, men det är bara mina fördommar som talar. Stockholm är ju ett favoritstopp för spelarna på Touren, så även Båstad, och måste ju sägas att en del av spelarna njuter lika mycket av svenska fester, tjejer och uteliv som atmosfären i kungliga....eller nåt.

Jag tror på Robin och Haas i finalen, superväntat och den enda match som kan erjuda toppkvalitet tror jag.

Inga kommentarer: