2009-11-02

Inför Courtside Cup


Då var det så äntligen dags. Lördagen den 7 november spelas Courtside Cup för första gången. Turneringen går av stapeln i hemmahallen STK. Avgörandet står denna gång mellan lag P. Gustavsson / G. Konstantinidis och S. Kasskawo / A. Agdestein. I klassisk oortodox stil börjar vi med dubbeln för att sedan följas av singlarna. Exakt spelschema med tider släpps inom ett par dagar.

Matchen spelas i bäst av två singlar och en dubbel. Singelvinst ger 1 poäng och dubbelvinst ger 2 poäng. Vid lika går dubbelmatchen till ett avgörande i super tiebreak. Eftersom dubbeln spelas först kan ingen veta om super tiebreak egentligen behövs. En liten twist kan man säga :)

Som sig bör har ordkriget redan satts igång och det verkar som Peter och Samer har den största biffen reda ut. Uppsnappat på träning har Kasskawo hörts säga, "jag kommer inte vara nöjd med att endast vinna mot Gustavsson". När medaljerna är utdelade vet vi vem som hade mest att säga till om. Det sägs också att Andreas har gått all in på en ny spade till tävlingen. Om det är rätt med nytt material så tätt inpå kan bara framtiden utvisa.

Uppföljning och analys kommer upp på Courtside efter avslutad tävling.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Andreas!!!!!!!!!!!! Jag fixar ditt rack på stört så du hinner träna med det...

Vill även påstå att PG såg ganska het ut på träningen idag, stel som satan i början, men när han började göra som tränare sa så såg det väldigt bra ut.......

Unknown sa...

Å fy fan. Jag gjorde en katastroftimme med Samer ikväll. Sjönk genom golvet och kom aldrig upp. Riktigt illa. Tänker att det var det nya racket, måste vänja mig.. Tack som fan för att du hann få i ordning på grejerna. Birsel har kulorna. Nu ska jag bara få ordning på spelet..

PG sa...

Känner mig i fin form, Samer kommer få sina fiskar varma. Härligt och kunna toppa formen med lite avancerad coaching precis före turnering.