2009-11-26

Nadals förlust kröner en underbar tennisdag i London


Måste säga att jag njuter och se hur one-trick pony'n Nadal får ge sig mot Davydenko, personligen tycker jag Davydenko spelar en underbar tennis. Han tar bollen härligt Agassi-tidigt och älskar att springa hörn till hörn och smacka tillbaka bollar. Helt underbart och se, Nadal bjuder ju upp till den typen av tennis och stundtals var det helt oerhört snabb tennis. Speciellt i det avgörande tiebreaket där ryssen helt enkelt spelar för bra.

Nadal gör också en massa missar, inte likt han säger man men spelarna har lärt sig hur man spelar mot Nadal nu han har inte massa gratis längre. Han måste börja varier sig mera annars tror jag han får kämåa för att hålla sig top5 nästa år.

Tror och hoppas Nadal går segerlös ur slutspelet, han borde inte vinna mot Djokovic, helt omöjligt. Nadals år slutar illa. Tack och bock.

2 kommentarer:

Raffe Gonzalez sa...

Tycker det finns vissa likheter mellan dig och Davydenko - och då tänker jag inte bara på själva spelet - så jag förstår att du verkligen gillar honom... :-)

PG sa...

Vilket påhopp!! :-)